Het jaar 2019 is om en wat gaat de tijd toch snel. Terugkijkend op het afgelopen jaar, zijn er weer een aantal mooie een geslaagde evenementen de revu gepasseerd en hebben vele sportschutters onze vereniging bezocht. In 2020 doen we het wat rustiger aan, maar de gebruikelijke evenementen staan gewoon op het programma.
Natuurlijk ving afgelopen 2019 aan met de Internationale Pistoolnacht, waar voor het eerst een dame de hoogste trede algemeen mocht beklimmen en de Siefkes Wisselbokaal in ontvangst mocht nemen. Tevens stond januari in het teken van de Interne Competitie Finales voor alle disciplines binnen de vereniging en werd in februari de 5e Luchtgeweermarathon georganiseerd. In maart was er voor de Kleinkaliber Pistool schutters het Districtskampioenschap 10m, als navolging op de AK voor het zelfde seizoen vóór de feestdagen.
Voor geïnteresseerden uit de regio, werd het Ondernemersschieten in 2019 omgedoopt tot de Op de Korrel Open. Hier konden voor het eerst allerlei teams voor aangemeld worden, dus ook familie, vrienden, buurtverenigingen, etc. Deelnemers mogen geen lid zijn bij een schietvereniging, maar de "geoefende leek" uit voorgaande edities komt in het klassement toch bovendrijven. Het was een mooi, geslaagd en volgepakt evenement.
Dan volgende er in mei een groot evenement, namelijk de Landelijke Klassekampioenschappen Luchtwapens gecombineerd met de Nederlandse Kampioenschappen Luchtwapen Teams. In totaal kwamen hier 440 deelnemers op af, waar dan ook door alle vrijwilligers erg hard voor gewerkt is. Na de zomerstop van juli / augustus, werd de 30e augustus het 5e Invitatie Team Toernooi Darts gespeeld. Na spannende ronden mocht de bokaal terug de vitrine van de Op de Korrel darters gezet worden. Daarna volgde de 25e Kruisboogmarathon in september. Winnaar van deze lustrum editie was Geeuwke van der Heide met 2462 van de maximale 2500 punten. In oktober stond dan de 40e editie van de jaarlijkse Internationnale Open Wedstrijd op het programma, waar maar liefst 366 inschrijvingen voor verwerkt mochten worden. Tevens is er door Sjaak de Keijzer een mooie terugblik op 40 jaar Open Wedstrijd gemaakt, wat zeker het lezen waard is; Veertig jaar topevenement bij SV Op de Korrel Bemmel
N
aast deze evenementen werden door de sporters van sv. Op de Korrel natuurlijk aan de verschillende competities deelgenomen, zoals 4 teams in de Team Competitie Gelderland, Kruisboog Wintercompetitie en natuurlijk de competitie van de Rivierenland Darts Bond. Maar ook individuele evenementen, zoals Afdelings-, Districts- en Nederlandse Kampioenschappen stonden voor de sporters op het programma, waaruit vele mooie resultaten volgenden. Speciaal blijven natuurlijk altijd de Nederlandse Kampioenen, waarbij Frank Streng Nederlands Kampioen KKP 10m en Nederlands Kampioen LP Veteranen is geworden. Het Heren Team met Nick Vlasblom, Guido Rensing en Gerico de Vries werd Nederlands Kampioen in de discipline Luchtpistool.
Kortom, er was een vol en druk programma in 2019, voor zowel de sporters maar zeker ook voor de vrijwilligers. In 2020 doen de vrijwilligers het wat rustiger aan, maar zoals gezegd zullen de gebruikelijke evenementen gewoon georganiseerd worden. Met als eerste natuurlijk de Internationale Pistoolnacht op 10 en 11 januari.

Sv. Op de Korrel wenst alle sporters een gezond, gezellig, sportief en doeltreffend 2020! Tot ziens bij onze vereniging.