17-04, Laatste TCG voor de staand teams, beide kampioen!

Vrijdagavond de 17e was in de Team Competitie Gelderland (TCG) de "Super Fryday", omdat meerdere wedstrijden in meerdere klassen die avond als kampioenschapwedstrijd naar voren konden komen. En voor het tweede staande team van OdK was dit ook het geval. Er moest gewonnen worden om het kampioenschap binnen te halen. Al zou het maar één simpel puntje per schutter zijn, want overigens erg spannend is voor het publiek, winnen is winnen. En de wedstrijd werd rechtstreeks geschoten tegen de andere mogelijke kampioen, dus zij gingen met de zelfde gedachte de baan op!
De schutters van sv ULTO uit Megchelen in de Achterhoek reisde naar Bemmel af voor de wedstrijd, maar ze wisten al dat ze het kampioenschap niet zomaar mee naar huis kregen. Na de 40 schotenwedstrijd van 50 minuten kwam Jeroen uit op een score van 380 punten, maar zijn tegenstander Derk ook, waardoor er een Shoot-Off geschoten moest worden. De zenuwen te groot of de trekkervinger te roestig; het was niet zo'n mooi schot. Jeroen verloor met een 8 tegen een 9 van Derk. Maar dat maakte voor de teamscore eigenlijk niet meer uit, want OdK stond al op winst! Met verschillen van minstens 10 punten per positie, zowel voor als tegen OdK, wisten de Bemmelse schutters op een 3-1 voorsprong te komen voorafgaand aan de shoot-off. Een bekeken zaak dus. De eindscore van 3-2 geeft een overwinning en het kampioenschap voor dit seizoen aan het tweede team, met spannende wedstrijden en mooie scores.

En dan Team 1 in de staande competitie, in de eerste klasse. Zij mochten afreizen naar Winterswijk, op bezoek bij sv Misterweg. Met spannende strijd op de posities 1, 2 en 5, waar niet meer dan 2 punten verschil in score was, wist OdK1 toch te winnen van het team aan de Misterweg. Reserve Cathy van team 2, omdat zij met het sterkste team aan moesten treden voor hun kampioenschapswedstrijd, schoot mee in Winterswijk. Met constante series en een zeer gespannen tegenstander wist zij haar punt te pakken! Met 345 tegen 343 ging dit punt naar OdK, waardoor er uiteindelijk met 4-1 gewonnen werd. Deze kampioenschapstitel was al binnen door een voorsprong in de competitie, maar het seizoen met een zege afsluiten blijft natuurlijk het mooist.

Felicitaties richting alle OdK-schutters en een bedankje naar alle schutters in de competitie voor de spannende wedstrijden en de gezellige avonden.

Voor de eindresultaten is hier een linkje,  "scores zijn zo snel mogelijk te vinden op":