In Genemuiden werd dit jaar het nationaal kampioenschap verschoten voor clubteams luchtwapens en zo ook voor de discipline luchtgeweer opgelegd. Schietsportvereniging Op de Korrel uit Bemmel mag zich weer een jaar lang Nederlands kampioen noemen. Daarnaast draaide de Team Competitie Gelderland, waar de zelfde schutters in uitkwamen.
Het team van Op de Korrel voor de Nederlandse kampioenschappen werd gevormd door Joop Hendriks en de gebroeders Ben en Johan Huibers. De schutters uit Bemmel waren in topvorm en schoten zich met een nieuw Nederlands record van 1251,9 naar de 1e plaats. Ze verbraken het oude record van ssv. De Grensstreek uit Belfeld met maar liefst 3 punten.
Dit team aangevuld met Henk Graven en Raoul Valentijn en reserve Sjaak Polman won daarnaast de Team Competitie Gelderland in seizoen 2021-2022. Sv. Strijdlust uit Huissen, sv. ULTO uit Mechelen en ook het sterke team van ssv. De Berkelschutters uit Borculo met Herbert Memelink en Jan Korten in hun gelederen, werd zowel uit als thuis verslagen. Alle 6 de wedstrijden werden gewonnen en zo werd dit vijftal ongeslagen TCG kampioen 2021-2022.

Voor de uitslagen van de LKK met daarbij de NK voor teams, kijk op de website van sv. Genemuiden of rechtstreeks in het uitslagenboekje.
Voor de uitslagen van de volledige Team Competitie 2021-2022 kijk op www.schieten.net