Tijdens de Internationale Open Wedstrijd bij schietsportvereniging Op de Korrel te Bemmel, steevast vanaf de tweede donderdag in oktober, mochten er 303 inschrijvingen verwerkt worden. Dit jaar kwamen er schutters uit heel Nederland, maar waren er ook Belgische en Duitse deelnemers, wat het predicaat “Internationaal” weer recht aan doet. De uitslagen zijn definitief.
Verdeeld over 6 disciplines, werd er in verschillende categorieën geschoten zoals Junioren, Senioren en Veteranen. Hierbinnen wordt er dan nog een verdeling in klassen gemaakt. Zo stonden er Nationale toppers, aanstormende talenten en oudgedienden op de baan, die zich allen konden meten aan vergelijkbare tegenstanders. De organisatie was erg verheugd met de toename in deelnemers, wat langzaamaan na de corona periode weer aan lijkt te trekken voor zo’n jaarlijks evenement.
Een speciaal onderdeel binnen deze wedstrijd, verdeeld over 9 dagen, is het zogenaamde Teiler schieten. Ooit overgewaaid uit Duitsland, kan er ingeschreven worden om mee te dingen in geldprijzen tot € 100,-. Doel is om de beste 10 te schieten, het best in het midden van de schietkaart. Deze worden op 0,001mm nauwkeuring geteld.
Door de goede deelname van 131 inschrijvingen, voor het eerst ook Luchtpistool Opgelegd, kon er voor het Teiler schieten €720,- aan prijzen verdeeld worden.
Naast alle inschrijfgelden waren er een aantal sponsoren die dit mede mogelijk hebben gemaakt
Alle resultaten en schotbeelden uit de “Live”-viewer blijven beschikbaar op onze website. Foto’s gemaakt door Frank Streng komen beschikbaar in zijn IOW 2024 album, bereikbaar via onze website (link volgt bij publicatie).
Als organiserende commissie zijn wij verheugd, op een bijzonder sportief verlopen wedstrijd te kunnen terugzien. Dit was mede dankzij de opstelling van de deelnemers en de grote groep vrijwilligers binnen onze vereniging die zich daarvoor hebben ingezet.
Bij aanvang van de organisatie van deze IOW heeft de commissie besloten om opnieuw in
elke jeugdklasse prijzen voor de behaalde plaatsen 1, 2 en 3
uit te reiken. Door de sterke geografische spreiding van de deelnemende schutters in combinatie met de diverse wedstrijddata heeft SV Op de Korrel er als gebruikelijk voor gekozen geen formele prijsuitreiking plaats te laten vinden. Schutters die op basis van hun resultaten in aanmerking komen voor één van de trofeeën vragen wij daarom met ons contact op te nemen voor het afhalen of de verspreiding hiervan, liefst via email op This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Gewonnen waardebonnen zullen worden toegezonden aan de prijswinnaars en de gewonnen geldprijzen bij het Teilerschieten zullen op de bij ons bekende rekeningnummers worden overgemaakt.
Wij danken u allen voor uw sportieve deelname en zien u gaarne terug op onze vereniging, bijvoorbeeld volgend jaar wanneer wij de 46e Internationale Open Wedstrijd hopen te organiseren. In 2025 vindt de IOW plaats vanaf donderdag 2 oktober.