Op zaterdag 10 februari traden 25 wedstrijdschutters van Op de Korrel uit Bemmel aan voor de jaarlijkse luchtgeweer marathon. Een wedstrijd over 250 schoten gedurende 5 uur lang.
Om 10 uur werd gestart en al snel was duidelijk dat er hoog geschoten werd door de fanatieke deelnemers. Een kopgroep van 5 man gaven elkaar geen duimbreedte toe. De rest volgde kort hierop. Brian van Ooijen, Mark Huibers, Ben Huibers, Henk Graven en Johan Huibers waren continu aan het stuivertje wisselen in de top. Halverwege de marathon ontstond een klein gaatje met de achtervolgers. Joop Hendriks, Pieter Haquebord en Rob van Wezel konden het gaatje niet meer dichten en streden fanatiek om plek 6. Johan Huibers liep 5 punten uit op de concurrentie en in de laatste fase van de wedstrijd gaf hij dit niet meer uit handen. Met 2491 punten van de in totaal te behalen 2500 punten won hij de marathon 2024. Johan Huibers raakte 241 maal de 10 en raakte 9 keer de 9. Deze 2491 punten was genoeg voor het verbreken van het oude record uit 2022 met 1 punt. In 2022 was het Ben Huibers die tot 2490 punten kwam.
Henk Graven (de winnaar van 2023) werd 2e met 2486 punten en won de zilveren medaille. Het brons was voor Mark Huibers met 2484. Brian van Ooijen en Ben Huibers werden respectievelijk vierde en vijfde met 2481 en 2479 punten. Joop Hendriks werd met 2469 punten 6e. Pieter Haquebord werd 7e met 2461 en Rob van Wezel bezette met 2452 plaats 8. Connie Zoetekouw werd knap 9e en hield zich knap staande als eerste vrouw tussen de heren.
Na de prijsuitreiking door de voorzitter werd er nog lang nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje in de gezellige kantine van Sv op de Korrel.
Onderstaand het beknopte uitslagen overzicht. De volledige uitslagen zijn te vinden in de .pdf onder de link.

v.l.n.r.: Henk Graven, Johan Huibers, Mark Huibers