In Hoogeveen werden op 2 en 9 september de Nederlandse kampioenschappen luchtwapens opgelegd verschoten. In de bloedhete accommodatie van de Hoogeveense schutters traden de 30 hoogst geklasseerde schutters van Nederland aan om te strijden om de nationale titel.
Namens Sv Op de Korrel uit Bemmel deden Ron Vlasblom, Henk Graven en de gebroeders Huibers mee bij luchtgeweer opgelegd
Na de kwalificatiewedstrijd van 40 schoten gingen de beste acht schutters door naar de finale. Helaas konden Henk en Ron zich niet plaatsen voor de finale en eindigde als respectievelijk 19e en 11e. Ben en Johan Huibers plaatsen zich wel voor de finale.
Na een zeer spannende finale over 24 schoten eindigde meervoudig kampioen Ben Huibers als 4e. Om het goud, zilver en brons werd gestreden door Wiebe van Vondel uit Denekamp, Jacob van Dalfsen uit Genemuiden en Johan Huibers uit Gendt. Deze 3 heren maakten er ondanks de hitte een waar spektakelstuk van. Oud kampioen Van Vondel had de zenuwen niet geheel onder controle, vloog er als eerst uit en pakte brons. In het voorlaatste schot noteerde Van Dalfsen een 9,5 tegenover een 10,4 voor Huibers waarna de 10.1 van Huibers in het laatste schot genoeg was voor het goud. Van Dalfsen moest genoegen nemen met het zilver.
Johan wist hiermee zijn titel uit 2022 te prolongeren.

Bij Pistool opgelegd hadden Johan Mandemakers en Hans Kooij zich geplaatst voor deze NK. Hans wist een knappe 12e plaats te behalen, maar 5 puntjes buiten de finale. Johan plaatste zich als 8e voor de finale en behield deze positie in de eindstand.

Meer uitslagen van de Nederlandse Kampioenschappen Luchtwapens Opgelegd bij de Hoogeveensche Schietvereniging zijn onder de link te vinden.

Tijdens de Nederlandse Kampioenschappen Luchtwapen Teams te Belfeld traden deze heren ook aan, aangevuld met meerdere Op de Korrel deelnemers. Hier werd het Nederlands Kampioenschap LGO teams op naam gezet door Johan en Ben, aangevuld met Joop Hendriks. Op een 7e positie eindigde Sjaak Polman, Hans van Bronswijk en Alphons Stens.
Het team Pistool opgelegd met Johan Mandemakers, Hans Kooij en Joop Hendriks wist een zilveren medaille in de wacht te slepen.