Gedurende vijf uur moesten de 23 geweerschutters, (staande-, opgelegde- en visuele-), 250 schoten lossen. Aanvankelijk zag het ernaar uit dat Johan Huibers evenals verleden jaar een vlotte en overtuigende overwinning zou gaan behalen.

Na twee uur had hij met een totaal van 993 punten n.l. al een voorsprong van respectievelijk 6 en 7 punten op Stine Andersen en broer Ben opgebouwd. Na het derde uur slonk zijn voorsprong echter tot 3 en 4 punten op diezelfde achtervolgers.
Tijdens het vierde uur gebeurde het dan toch. Johan schoot 491 punten bij elkaar, terwijl zijn beide concurrenten 497 punten scoorden. Daardoor kreeg de rangorde een ander aanzien, nl. Stine op één, Ben op twee en Johan op drie.
Een sensatie hing in de lucht! Echter, Johan herpakte zich in het laatste uur met 496 punten, terwijl zijn beide tegenstrevers niet verder kwamen dan 492 punten. Daarmede kwam er een einde aan een strijd waarvoor een scenario van Alfred Hitchcock model had kunnen staan met Johan met 2472 punten op één, Stine op twee en Ben op drie met een onderling verschil van slechts één punt.

Op eerbiedige afstand van genoemde drie kemphanen eindigde de visueel gehandicapte Benjamin Masselink op een fraaie vierde plaats met 2442 punten en liet daarmede een hele reeks tegenstrevers achter zich. Deze streden om de eer van een zo hoog mogelijke persoonlijke score en om een goede klassering.
Van de debutanten mag zeker de prestatie van de visueel gehandicapte jeugdschutter Milan Boekhoudt genoemd worden. Met een 14e plaats in het sterke deelnemersveld maakte hij zijn goede vorm, welke hij vooraf in de trainingen al had getoond meer dan waar. Naast Milan waren er nog drie debutanten, die zich vol enthousiasme aan het avontuur hebben gewaagd. Daarvan scoorde Alex het beste met een 17e plaats. Hij bewees daarmede, dat hij naast broodbakker ook als schutter z’n mannetje staat. Ook voor Wim Schurink was het een eerste optreden en good-old Wim kon op een geslaagde wedstrijd terugzien.
De derde debutant was Arnold, die zoals het een bescheiden man betaamt eindigde hij als laatste.
Vermeld dient nog te worden het helaas voortijdig afhaken van Sjaak Polman vanwege lichamelijke malheur.

Tussen alle geweld van de opgelegde schutters hebben de staande collega’s zich knap staande gehouden. De prestatie van Stine is al gememoreerd, maar ook Jasper, Richèl, Mathijs, Leny en Cathy kweten zich naar behoren.
Ook was het goed om te horen, dat onze visuele schutters volgend jaar ook 250 schoten willen gaan doen. Dat toont karakter en is een compliment waard.
Met een gezellige afsluiting kwam er een einde aan een bijzonder geslaagde Luchtgeweer Marathon en werd er al weer reikhalzend uitgekeken naar de vierde editie volgend jaar, op zaterdag 10 februari 2017.

De Luchtgeweermarathon editie 2017 werd mede mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren, waardoor iedere deelnemer en de vrijwilligers een kadobon konden ontvangen van ’t Wapen van Bemmel. De drie podiumplaatsen werden voorzien van een cadeaubon van Krale Schietsport te Staphorts.

Foto's en filmpjes zijn te vinden via de sv. Op de Korrel Facebook-pagina of op de "Flickr"-pagina van Frank Streng, door een klik op de link.

Een kleine impressie van de foto-map: