Tijdens de Herfstvakantie wordt al enige jaren het Kinderdorp Bemmel georganiseerd en sinds een aantal jaren op het veld naast en rondom schietsportvereniging Op de Korrel, door de organisatie vanuit Scouting Bemmel. Om een extra activiteit te kunnen bieden is een kleine samenwerking aangegaan en kon er door de kinderen gekozen worden om tijdens het Kinderdorp Bemmel een schiet clinic bij de vereniging te volgen.
Op woensdag ochtend verschenen 14 aangemelde kinderen bij de vereniging voor het volgen van de clinic. In twee groepen van 7 deelnemers kregen zij uitleg luchtgeweer opgelegd schieten en werd er een kleine wedstrijd geschoten. Per groepje plaatsten de 3 schutters met de hoogste score zich voor een finale, waardoor zij met z'n 6-en om de prijzen mochten schieten. Uiteindelijk werden daar de bekers verdeeld en mochten zij aan het einde van de dag op het Kinderdorp Podium verschijnen.
Naast de bekers die overhandigd zijn aan de winnaars, mogen alle deelnemers 2 maanden vrijblijvend komen schieten onder toeziend oog van de jeugdbegeleiders. Wie weet is er een nieuw talent ontdekt; een schutter die goed is met hutten bouwen!
Voor meer informatie rondom Kinderdorp Bemmel en natuurlijk inschrijvingen voor volgend jaar, houdt hun website en socials in de gaten.

v.l.n.r. Julian - Roan - Lars - Duuk - Linde - Sofi.