Van 17 t/m 24 september organiseert de NOC-NSF de Nationale Sportweek 2016 met de aangesloten verenigingen. Ook schietsportvereniging Op de Korrel maakt hier deel van uit en er is een uitgebreid programma samengesteld.

18 september
De nationale aftrap voor de sportweek is in Utrecht op de 17e, maar de regionale aftrap is op zondag de 18e in samenwerking met Stichting Welzijn Lingewaard (SWL; website) en wel met de Sport Speed-date in en om Sportlaan nummer 1 te Bemmel. Een open dag met vele verenigingen in de buurt, zoals sporthal “De Bongerd”, ESKA en SLN de Veldschuur, van 13.00u tot 15.00u. Daarnaast wordt de 22e Kruisboogmarathon verschoten van 11.00u tot 17.00u, waar iedereen gratis naar kan komen kijken.
Tevens kunnen op de “Creatieve Koopzondag” de voorbijgangers de mogelijkheid aangrijpen om na een korte uitleg de schietsport te beleven. Op de Korrel zal met dank aan de Ondernemers Vereniging Bemmel met de KNSA-promotiewagen deelnemen aan deze koopzondag, van 12.00u tot 17.00u. Meer informatie over de Creatieve Koopzondag en braderie is te vinden op www.beleefbemmel.nl en op Facebook.

20 september
De dinsdag ochtend wordt binnen de vereniging veelal gebruikt door de gepensioneerde leden en mensen met bijvoorbeeld ploegendiensten. Vandaar dat deze ochtend nu ook open gesteld wordt, met een vrije inloop van 10.00u - 12.00u. Bezoekers krijgen uitleg over de vereniging en mogen wat schoten doen met kruisboog en luchtgeweer.
Dinsdag avond is er vanaf 19.30u een informatieve inloop, waarbij men kan kijken naar het Klein Kaliber vuurwapen schieten. Verder zal er vooral informatie verstrekking zal zijn en is er een mogelijkheid te kijken naar de gebruikelijke verenigingsavond.

23 september
Het echte werk bewaren we voor het laatst: een Try-out op de vrijdag avond. Geïnteresseerden van de afgelopen kennismakingen kunnen direct inschuiven in de trainingen, die gebruikelijk op de vrijdag gegeven worden. Vrije inloop is mogelijk, maar degene met een afspraak krijgen natuurlijk voorrang.
Van 19.30u tot 20.30u is er de jeugdtraining, met aansluitend tussen 20.30u - 21.30u de senioren training voor 21 jaar en ouder.
En om de Sportweek compleet te maken, zal het dartteam van sv. Op de Korrel een thuiswedstrijd spelen voor het nieuwe seizoen van de Rivierenland Dartbond Wintercompetitie, tegen de Dartfanatics uit Druten.
We nodigen u van harte uit voor kijkje of deelname bij deze activiteiten!

Gratis 2 maanden proefperiode
Schietsport leer je niet in twee avonden. Maar vindt je het leuk en wil je het wat langer proberen? Geen probleem; de eerste 2 maanden zijn onder begeleiding en zonder verplichtingen. Een ruime tijd om te kijken of deze beleving ook echt bij je past!