Het schietsportseizoen gaat richting het einde, maar dit betekend niet dat de leden bij sv. Op de Korrel te Bemmel rustig aan kunnen doen. Zowel sportieve als vrijwilligers inzet wordt deze maand nog flink aangedragen, voor een aantal speciale schietsport evenementen.
Te beginnen met de uitvoerende en ondersteunende organisatie van de landelijke Junioren Finaledag van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie op 11 juni. De hele dag zal de toekomst van sportschietend Nederland over de vloer komen voor de finales van de Juniorencompetitie. In de disciplines luchtpistool en -geweer schieten de hoogste geplaatste junioren een wedstrijdserie opgevolgd door een finale, voor de medailles in de competitie. Voor de vrijwilligers geldt dat zij de vereniging in gesteldheid brengen de gehele dag ondersteunen.
Een week later, 18 juni, zal de finale van de eerste Lingewaard Trofee in Bemmel verschoten worden. Vier verenigingen uit Lingewaard hebben een competitie opgestart met gelijkwaardige teams voor een groeiende binding tussen de clubs met de zelfde sport. Sporters en vrijwilligers van OdK zijn hier nauw bij betrokken. Meer hierover later.
Die 18e juni zal tevens overdag de klusdag gehouden worden binnen de club.
Op 23, 24 en 25 juni het onderdeel schietsport binnen de European Company Sport Games 2022 georganiseerd worden. Het is een hele eer dat een deel van dit Europese evenement in Bemmel uitgevoerd zal worden en de vrijwilligers van de vereniging zullen hun best doen een goede indruk bij de buitenlandse deelnemers achter te laten.